.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسرائیل مبهوتِ امپراتوریِ تونلی حماس
با گذشت ۶ هفته از آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه، محافل رسانه‌ای تل‌آویو دلیل شکست‌های نظامیان خود را تونل‌های جنبش حماس معرفی می‌کنند.
اسرائیل مبهوتِ امپراتوریِ تونلی حماس

«امپراتوریِ تونلی حماس در غزه یکی از پیچیده‌ترین چالش‌های ارتش اسرائیل در جنگ محسوب می‌شود»؛ این بخشی از گزارش روزنامه عبری هاآرتص در تحلیل وضعیت درگیری‌هاست. 

 

در ادامه این گزارش آمده است که نیرو‌های حماس هر روز برای مبارزان ما کمین می‌کنند و منتظر لحظه‌ای هستند که از زیرزمین بیرون بیایند و با شلیک گلوله، موشک‌های ضدتانک و وسایل انفجاری افسران اسرائیلی را غافلگیر کنند.

 

باوجود آنکه محافل غربی بار‌ها از ایده ناممکنِ غرق کردن تونل‌های حماس صحبت کرده‌اند، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت یوسی یهوشواع اذعان کرد حتی این کار هم در «درگیری‌های زیرزمینی، برتری را حماس بر هم نمی‌زند».

 

یهوشواع از تونل‌ها به عنوان «بخشی از شکست در این جنگ» یاد کرده و تصریح می‌کند که اسرائیل از این پرسش مهم نمی‌تواند فرار کند که چگونه می‌توان با چنین ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری جهانی شکست خورد؟

 

این فوبیای اسرائیلی‌ها از جایی شروع شد که دو روز پیش، جمعه ۱۵ دسامبر یکی از نیرو‌های حماس با انتشار فیلمی خون برجای مانده و سلاح رهاشده نظامیان اسرائیلی در یکی از تونل‌ها را نشان داد. 

 

«کار نظامیان فریب‌خورده آن‌ها تمام است؛ سرهایشان زیر قدم‌های ما خواهد بود» این پیام ویدئوی منتشرشده نیروی حماس از داخل تونل‌های منطقه الشجاعیه بود که در سرزمین‌های اشغالی دست به دست چرخید.

 

اسرائیلی‌ها نام دیگر الشجاعیه را «کابوس» گذاشته‌اند و هر زمان که نبرد به آن منطقه می‌رسد، منتظر تکرار شکست ۲۰۱۴ هستند. طی روز‌های گذشته هم با تکرار این سناریو، ده‌ها نظامی اسرائیلی در نزدیکی ورودی تونل‌های حماس به دست نیرو‌های القسام کشته شدند. 

 

حالا با زمین‌گیر شدن ارتش در این منطقه، تحلیلگران اسرائیلی از عجز ارتش برای مقابله با حملات از تونل‌های حماس شگفت‌زده‌اند؛ آن‌ها علاوه بر اقرار به ضعف اطلاعات تل‌آویو در میدان، می‌گویند «ما حتی نمی‌دانستیم حماس تا چه حد قدرتمند شده است».


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.